Het Coronavirus COVID-19
Hoe gaan we binnen ProCare Safety om met de ontwikkelingen omtrent het Coronavirus? Uiteraard werken we binnen onze organisatie zo veilig mogelijk. Dat betekent dat wij in alle gevallen de adviezen van het RIVM en de adviezen van de GGD per regio opvolgen.
Al onze medewerkers zijn geïnformeerd en geïnstrueerd over de hygiëne maatregelen die ze moeten nemen, ze hebben instructies meegekregen voor bezoekafspraken en weten wat ze moeten doen bij klachten. Voor onze Belgische locatie en collega’s aldaar, geldt de Belgische equivalent.
Afspraken met service engineers & accountmanagers
Onze collega’s in de buitendienst: onze accountmanagers en service engineers, komen dagelijks op veel verschillende plaatsen. Waar het kan, proberen we onze klanten zoveel mogelijk te bereiken en te ondersteunen. Geplande afspraken gaan dus in principe gewoon door. Echter houdt dit wel in dat we alleen naar plekken afreizen die voor ons veilig zijn en waarbij in overeenstemming met de klant is afgesproken dat een bezoek verstandig is.
Hoe doen we dat?
- We maken bij bezoeken en het uitnodigen van relaties, bij ieder bezoek een afweging van de risico’s. Vragen die bij deze afweging horen zijn:
– kunnen we afstand tot anderen bewaren?
– zijn er besmettingshaarden op de plek van het bezoek?
– wat is het lokale beleid?
- We respecteren en houden ons aan de voorschriften die relaties zelf als beleid hebben;
- We betreden geen klantlocaties waar werknemers/cliënten ziek zijn of in quarantaine zitten in verband met het virus. We zullen in overleg met u een nieuwe afspraak inplannen;
- Wanneer we twijfelen over de gezondheid van een klant, overleggen we over de mogelijkheden intern;
- We houden ook buiten de deur de voorgeschreven hygiënemaatregelen in acht;
- We vragen onze bezoekers ook de voorgeschreven hygiënemaatregelen in acht te nemen. Voor bezoekers, hanteren we dezelfde maatregelen als voor eigen personeel.
De hygiënische maatregelen die we hanteren, zijn: het wassen van de handen volgens de richtlijnen, niezen en hoesten in de ellebogen, papieren zakdoekjes eenmalig gebruiken; geen handen schudden en op afstand blijven.
Medewerkers die zijn afgereisd naar zwaar getroffen gebieden, ook wanneer zij privé hebben gereisd, wordt gevraagd 14 dagen thuis te blijven.
Bereikbaarheid (sales) support
Onze afdeling sales support is gewoon bereikbaar zoals u van ons gewend bent. Dat betekent dat u bij vragen kunt blijven mailen en bellen. We begrijpen dat u wellicht vragen heeft over klantbezoeken en leveringen. Onze vervoerders hebben aangegeven dat leveringen vooralsnog gewoon doorgaan zoals gebruikelijk. We zijn uiteraard wel afhankelijk van onze leveranciers. Situaties m.b.t leveringen en installaties kunnen daarom verschillen. Schroom daarom vooral niet om contact op te nemen.
Support op afstand
Onze supportmedewerkers zitten ook gewoon voor u klaar om u te kunnen helpen indien er problemen optreden met uw apparaten. Support op afstand is dus gewoon mogelijk.
Service opdrachten
Ook het laten kalibreren van uw meetapparatuur en het opsturen van uw apparaten voor een service opdracht, kan nog steeds. Er is voldoende personeel op onze locatie in Groningen aanwezig om uw verzoek in behandeling te kunnen nemen. Houd er echter wel rekening mee dat verzoeken die verricht moeten worden door fabrikanten langer kunnen duren dan normaal. Bij twijfels hierover overlegt u het beste met onze service coördinator.
Bereikbaarheid voor chauffeurs
Voor chauffeurs die goederen komen leveren aan ons magazijn in Groningen, gelden nieuwe maatregelen. Zij dienen het pand niet te betreden, hebben enkel contact met onze warehouse medewerker(s).
Uiteraard hopen we, namens ons hele team, op uw begrip. We houden u middels onze social media kanalen en via de website graag op de hoogte van nieuwe ontwikkelingen binnen ons bedrijf met betrekking tot het Coronavirus.